Instructor: Konstantinos Kostopoulos
Course Code: ΤΕΟΔΕ05
Semester: 8th elective (Spring)
Requirements: –
Language of Teaching: Greek
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS): 5,5

OBJECTIVE

Τhis course examines organizational knowledge as one of the most important resources of modern corporations, playing a pivotal role in the successful implementation of organizational change and in the achievement of sustainable competitive advantage. This course, therefore, aims at understanding and applying concepts and management practices that refer to the effective acquisition, processing, and use of knowledge resources in a way that allows organizations to learn, innovate, and adapt to changes occurring in their internal and external environment, and achieve high performance. The different stages and processes of managing organizational change will also be analyzed. During lectures various case studies and experiential exercises will be used with an aim to develop students’ skills and their ability to understand and apply theories of knowledge and change management.
Using current literature, relevant case studies and audiovisual material, students will understand scientific concepts and will develop related skill regarding:

  • The different approaches towards managing organizational knowledge and the corresponding practices of knowledge-based projects within modern organizations
  • The role and characteristics of current knowledge-based organizations
  • The interrelationship between knowledge resources and organizational learning, and the management of tensions and (seemingly) conflicting strategic goals
  • The processes and stages of change management and practices of managing resistance to change

ΣΤΟΧΟΙ & ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Το μάθημα καλύπτει τις ακόλουθες ενότητες:

  • Εισαγωγή στις προσεγγίσεις διοίκησης γνώσης και οργανωσιακής αλλαγής
  • Διάρθρωση και χαρακτηριστικά οργανισμών εντάσεως γνώσης και η σημασία διαχείρισης των οργανωσιακών αλλαγών
  • Οργανωσιακοί πόροι και στρατηγικές συμμαχίες στη διοίκηση γνώσης και αλλαγής
  • Διοίκηση γνώσης, οργανωσιακή μάθηση και διοίκηση αλλαγών
  • Διαδικασίες διαχείρισης αλλαγών και η αντίσταση στην αλλαγή
  • Διοίκηση ομάδων εντάσεως γνώσης και διαχείρισης οργανωσιακών αλλαγών
  • Δημιουργία οργανωσιακής γνώσης, οργανωσιακή αλλαγή και διοίκηση καινοτομίας
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση στρατηγικής για τη διοίκηση γνώσης και οργανωσιακής αλλαγής

Θα χρησιμοποιηθεί συνδυασμός διδακτικών και μαθησιακών μεθόδων με στόχο την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών και την πρακτική εφαρμογή των υπό εξέταση θεματικών ενοτήτων: διαλέξεις με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, ανάλυση και συζήτηση μελετών περίπτωσης σε πραγματικά επιχειρησιακά ζητήματα, βιωματικές (ομαδικές) ασκήσεις, καθώς και προβολή σχετικών video. Επίσης, οι φοιτητές/τριες θα εκπονήσουν ατομική ή ομαδική εργασία.
Επιπλέον, στο eclass αναρτώνται σε ηλεκτρονική μορφή άρθρα, οπτικοακουστικό υλικό διαλέξεων, διαδικτυακές διευθύνσεις για χρήσιμες πληροφορίες, μελέτες περίπτωσης και ασκήσεις για την εξάσκηση των φοιτητών/τριών.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Βιβλίο [16924]: Η επιχείρηση της γνώσης, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2003, Nonaka Ikujiro, Takeuchi Hirotaka
  • Βιβλίο [59391294]: Η Στρατηγική Διοίκηση της Τεχνολογικής Καινοτομίας, Εκδόσεις Broken Hill, 2017, Schilling A. Melissa
  • Βιβλίο: Οργανωσιακή Αλλαγή, ΕκδόσειςBrokenHill, 2017, Senior and Swails

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Knowledge Management
  • Journal of Product Innovation Management
  • Entrepreneurship Theory and Practice
  • Research Policy
  • R&D Management
  • Technovation
  • Journal of Management
  • Journal of Management Studies
  • Academy of Management Journal

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ / ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ

  • 70% από τις γραπτές εξετάσεις
  • 30% από την τελική εργασία

Η εξεταστέα ύλη του μαθήματος ανακοινώνεται στο eclass μετά το τελευταίο μάθημα του εξαμήνου. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται ως εξής:

  • Κατά 70% από τον βαθμό της γραπτής εξέτασης, δίωρης διάρκειας, στην εξεταστική περίοδο του εαρινού εξαμήνου και, σε περίπτωση αποτυχίας, στην επαναληπτική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου
  • Κατά 30% από την τελική εργασία

Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή/και ανάπτυξης δοκιμίου. Διεξάγεται με κλειστά βιβλία.
Οι φοιτητές/τριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην γραφή και στην ανάγνωση (όπως αυτές πιστοποιούνται και χαρακτηρίζονται από αρμόδιο φορέα) εξετάζονται βάσει της προβλεπόμενης από το Τμήμα διαδικασίας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ

Διδασκαλία: Διαλέξεις με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass
Επικοινωνία με τους φοιτητές: email, πλατφόρμα eclass

Start typing and press Enter to search