Instructor: Nikolaos Rachaniotis
Course Code: ΤΕΣΤΑ02-1
Semester: 3rd (Fall)
Requirements: Mathematics I (for students with student ids starting from T22 and later)
Language of Teaching: Greek
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS): 5,5

OBJECTIVE

The aim of the course is to introduce to the students the most important distributions of random variables and their parameters, the use of basic descriptive statistics and the use of statistical inference tools.
Upon successful completion of the course, the students will be able to:

  • Use probability distributions, descriptive statistics and statistical inference tools to draw conclusions about the properties of a population from the study of relevant samples
  • Use and process quantitative data
  • Use statistical tools in other courses of the curriculum.

ΣΤΟΧΟΙ & ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Κατά την διάρκεια των διαλέξεων παρουσιάζονται και συζητώνται τα ακόλουθα θέματα:

  • Κατανομές πιθανότητας τυχαίων μεταβλητών – Παράμετροι κατανομής τυχαίων μεταβλητών
  • Ειδικές διακριτές κατανομές
  • Ειδικές συνεχείς κατανομές
  • Κατανομές πιθανότητας πολυδιάστατων τυχαίων μεταβλητών
  • Ροπές κατανομών πολυδιάστατων τυχαίων μεταβλητών
  • Σύγκλιση ακολουθιών τυχαίων μεταβλητών
  • Περιγραφική Στατιστική
  • Εκτιμητική
  • Διαστήματα Εμπιστοσύνης
  • Έλεγχοι Υποθέσεων
  • Απλή Γραμμική Παλινδρόμηση

Επίσης, οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν εργαστηριακά μαθήματα στο Εργαστήριο Πληροφοριακών Συστημάτων Παραγωγής, με σκοπό την εξοικείωσή τους σε ασκήσεις Πιθανοτήτων και Στατιστικής και στην στατιστική επεξεργασία δεδομένων. Το λογισμικό που χρησιμοποιείται είναι το MS EXCEL ή κάποιο ισοδύναμο (Open Office, κλπ.).
Επιπλέον, στο eclass αναρτώνται σε ηλεκτρονική μορφή άρθρα, οπτικοακουστικό υλικό διαλέξεων, διαδικτυακές διευθύνσεις για χρήσιμες πληροφορίες, ασκήσεις και λογισμικό.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Στατιστική: Βασικές αρχές με έμφαση στην οικονομία και τις επιχειρήσεις. D. Levine, K. Szabat, D. Stephan, 2017. BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
  • Στατιστική για οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων, G. Keller, 2010. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Α.Ε.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ / ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ

  • 100% από τις γραπτές εξετάσεις

Η διάρκεια της εξέτασης είναι 2 ώρες και καλύπτει το υλικό των διαφανειών, των παραδόσεων και των συγγραμμάτων. Η μορφή της είναι ανοικτές ερωτήσεις, θεωρητικές και ασκήσεις.
Η εξεταστέα ύλη του μαθήματος ανακοινώνεται στο eclass μετά το τελευταίο μάθημα του εξαμήνου. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται κατά 100% από τις γραπτές εξετάσεις, δίωρης διάρκειας, στην εξεταστική περίοδο του χειμερινού εξαμήνου και, σε περίπτωση αποτυχίας, στην επαναληπτική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.
Οι φοιτητές/τριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην γραφή και στην ανάγνωση (όπως αυτές πιστοποιούνται και χαρακτηρίζονται από αρμόδιο φορέα) εξετάζονται βάσει της προβλεπόμενης από το Τμήμα διαδικασίας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ

Διδασκαλία: Διαλέξεις με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass
Εργαστηριακή εκπαίδευση: Χρήση λογισμικού ανοικτής πρόσβασης για τις εργαστηριακές ασκήσεις
Επικοινωνία με τους φοιτητές: email, πλατφόρμα eclass

Start typing and press Enter to search