Instructor: Alexandros Flamos
Course Code: ΤΕΤΕΧ01
Semester: 7th (Fall)
Requirements: –
Language of Teaching: Greek
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS): 5,5

OBJECTIVE

The energy system includes the infrastructure for the conversion of primary energy sources into energy forms that can be transferred, distributed, stored and utilized by the end used. The most important elements of an energy system relate with its infrastructure, size and structure of its subsectors as well as the type and use of different energy forms in it. In the above framework, this course presents the structure of the energy system, the parameters that affect its evolution and basic approaches of evaluating its “quality”.
Aim of the course is to develop the appropriate knowledge base that will allow graduates to:

  • Identify potential opportunities of green economy (improvement of the efficiency of conventional systems, exploitation of renewable energy, energy policy instruments)
  • Evaluate them
  • Choose the best options for their companies and organizations
  • Develop well documented recommendations or take informed decisions(depending on their position)regarding the above mentioned issues.

ΣΤΟΧΟΙ & ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Το μάθημα καλύπτει τις ακόλουθες ενότητες:

  • Ενεργειακό Σύστημα, Ενεργειακό Πρόβλημα, Ασφάλεια Ενεργειακού Εφοδιασμού, Τεχνοοικονομική.
  • Ενεργειακών Συστημάτων, Ενεργειακή Ανάλυση Συστημάτων.
  • Παραγωγή και χρήσεις ενέργειας από ορυκτά καύσιμα, τεχνικά χαρακτηριστικά συστημάτων.
  • Ηλεκτρική Οικονομία. Βασικές παράμετροι τεχνολογιών αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), αιολική ενέργεια, ηλιακή ενέργεια, υδρο‐ενέργεια.
  • Κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα, πολιτική περιορισμού εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
  • Μελέτη περιπτώσεων.

Επίσης, παρουσιάζονται στους φοιτητές/τριες μελέτες περίπτωσης από την ακόλουθη βιβλιογραφία:

  • Hodge, B., K., Alternative Energy Systems and Applications, John Wiley & Sons, 2010.
  • Martin Kaltschmitt, Wolfgang Streicher, Andreas Wiese, Renewable Energy, Technology, Economics and Environment. Springer‐Verlag Berlin Heidelberg, 2007.
  • Shepherd W. and Shepherd D.W., Energy Studies, Imperial College Press, London, 1998.
  • Goldberg J., Energy, Environment & Development, Earthscan, U.K., 1996.
  • Eastop T.D. and Croft D.R., Energy Efficiency, Longman, U.K., 1996.
  • Schipper L. and Meyers S., Energy Efficiency and Human Activity, Cambridge Univ. Press, Cambridge, 1995.
  • Ιωάννης Κλεάνθη Καλδέλλης, Κοσμάς Αλεξάνδρου Καββαδίας, Υπολογιστικές εφαρμογές ήπιων μορφών ενέργειας, εκδόσεις Σταμούλη, 2005.
  • Λέφα Κ.Χ., Εισαγωγή στην τεχνολογία του Φυσικού Αερίου, Φοίβος, Αθήνα, 1994.
  • Φραγκόπουλος Χ.Α., Καρυδογιάννης Η.Π. και Καραλής Γ.Κ., Συμπαραγωγή Θερμότητας και Ηλεκτρισμού, ΕΛΚΕΠΑ, Αθήνα, 1994.
  • Rubin Edward, Introduction to Engineering & the Environment, McGraw‐Hill, 2001.
  • Godfrey Boyle, Bob Everett and Janet Ramage, Energy Systems & Sustainability – Power for a Sustainable Future, Oxford university press, 2004.
  • Βασίλειος Δ. Μπιτζιώνης, Δημήτριος Β. Μπιτζιώνης «Εναλλακτικές Μορφές Ενέργειας», Εκδόσεις Τζιόλα, 2010.

Επιπλέον, στο eclass αναρτώνται σε ηλεκτρονική μορφή άρθρα, οπτικοακουστικό υλικό διαλέξεων, διαδικτυακές διευθύνσεις για χρήσιμες πληροφορίες και ασκήσεις για εξάσκηση.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Βιβλίο [41963205]: Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Ασημακόπουλος Δ., Αραμπατζής Γ., Αγγελής – Δημάκης Α., Καρταλίδης Α., Τσιλιγκιρίδης Γ.
  • Βιβλίο [22770910]: Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Τσούτσος Θ., Κανάκης Ι.
  • Βιβλίο [41958303]: Μοντέλα Αποφάσεων Πολιτικής σε Ενεργειακά και Περιβαλλοντικά Συστήματα, Δούκας Χάρης, Ψαρράς Ιωάννης

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ / ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ

  • 100% από τις γραπτές εξετάσεις

Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται κατά 100%από τον βαθμό της γραπτής εξέτασης, δίωρης διάρκειας, στην εξεταστική περίοδο του χειμερινού εξαμήνου και, σε περίπτωση αποτυχίας, στην επαναληπτική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει την επίλυση προβλημάτων/ασκήσεων, ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή/και ανάπτυξης δοκιμίου. Διεξάγεται με ελεύθερη χρήση τυπολογίου και κλειστά βιβλία.
Οι φοιτητές/τριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην γραφή και στην ανάγνωση (όπως αυτές πιστοποιούνται και χαρακτηρίζονται από αρμόδιο φορέα) εξετάζονται βάσει της προβλεπόμενης από το Τμήμα διαδικασίας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ

Διδασκαλία: Διαλέξεις με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass
Επικοινωνία με τους φοιτητές: email, πλατφόρμα eclass

Start typing and press Enter to search