Instructor: Ioannis Giannatsis, Alexandros Bousdekis
Course Code: ΤΕΠΑΡ24
Semester: 7th elective (Fall)
Requirements: –
Language of Teaching: Greek
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS): 5,5

OBJECTIVE

This course provides students with knowledge on the concepts, methods and characteristics of Total Quality Management (TQM). The course presents the history of TQM, analyses the concept of quality and highlights the role of leadership, human resources and education in the business strategy.
Upon successful completion of the course, students will be able to:

  • Understand the significance of TQM for any business
  • Deal with TQM strategic planning
  • Demonstrate knowledge on the basic operations used for achieving the continuous quality improvement process
  • Understand the role of leadership in TQM
  • Understand the role of education in TQM
  • Understand the different expressions of the quality concept used to highlight the quality parameters in products and services
  • Demonstrate skills on TQM tools and on the methods/techniques used to measure quality
  • Understand the broad business environment according to TQM principles (suppliers, society, environment, state, customers, employees, …)
  • Design and manage quality assurance systems and certification and accreditation projects

ΣΤΟΧΟΙ & ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Το μάθημα καλύπτει τις ακόλουθες ενότητες:

  • Εισαγωγικές Έννοιες & Ορισμοί
  • Ιστορική Εξέλιξη
  • Καταλυτική Συμβολή στις σύγχρονες Εξελίξεις
  • Η Οικονομική Διάσταση της Ποιότητας
  • Εργαλεία & Τεχνικές για Διαρκή Βελτίωση
  • Πρότυπα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας
  • Το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας
  • Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης
  • Πλαίσια Αποτίμησης Επιχειρηματικών Επιδόσεων – Αποδόσεων, Ηγεσία κατά Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Συνεργασίες & Εταιρισμοί, Eταιρική Kοινωνική Υπευθυνότητα

Επίσης, παρουσιάζονται επιλεγμένες μελέτες περίπτωσης από τη βιβλιογραφία, γίνεται ανάλυση και συζήτηση των μελετών περίπτωσης σε πραγματικά επιχειρησιακά ζητήματα, βιωματικές (ομαδικές) ασκήσεις, καθώς και προβολή σχετικών video.
Επιπλέον, στο eclass αναρτώνται σε ηλεκτρονική μορφή άρθρα, οπτικοακουστικό υλικό διαλέξεων, διαδικτυακές διευθύνσεις για χρήσιμες πληροφορίες και ασκήσεις για εξάσκηση.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Βιβλίο [59374080]: Η Διοίκηση και ο Έλεγχος της Ποιότητας, Νικόλαος Π. Μπλέσιος

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (2007)
  • Οδηγός Εφαρμογής του ΚΠΑ

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ / ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ

  • 100% από τις γραπτές εξετάσεις

Η εξεταστέα ύλη του μαθήματος ανακοινώνεται στο eclass μετά το τελευταίο μάθημα του εξαμήνου. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται κατά 100% από τον βαθμό της γραπτής εξέτασης, δίωρης διάρκειας, στην εξεταστική περίοδο του εαρινού εξαμήνου και, σε περίπτωση αποτυχίας, στην επαναληπτική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει την επίλυση προβλημάτων, ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή/και ανάπτυξης δοκιμίου. Διεξάγεται με κλειστά βιβλία.
Οι φοιτητές/τριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην γραφή και στην ανάγνωση (όπως αυτές πιστοποιούνται και χαρακτηρίζονται από αρμόδιο φορέα) εξετάζονται βάσει της προβλεπόμενης από το Τμήμα διαδικασίας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ

Διδασκαλία: Διαλέξεις με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass
Επικοινωνία με τους φοιτητές: email, πλατφόρμα eclass

Start typing and press Enter to search